Studia podyplomowe Kadry i płace w prawie i praktyce prowadzone są od 2015 roku w Uniwersytecie Zielonogórskim przez Wydział Prawa i Administracji. Od momentu ich uruchomienia cieszą się stale rosnącą popularnością i uzyskują bardzo wysokie oceny wśród słuchaczy.
Wysoki poziom merytoryczny studiów podyplomowych Kadry i płace w prawie i praktyce gwarantują wykładowcy, którzy łączą w swojej działalności pracę naukowo-dydaktyczną z wykonywaniem różnych funkcji w systemie wymiaru sprawiedliwości czy legislacji. Gwarantuje to nie tylko wysoki poziom rozważań teoretycznych ale także doskonałe zrozumienie dla potrzeb praktyki stosowania prawa.
Celem studiów jest umożliwienie słuchaczom zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz zarządzania personelem pracowniczym. Zdobycie aktualnej oraz szczegółowej wiedzy we wspomnianym zakresie powinno ułatwić absolwentom studiów podyplomowych samodzielne prowadzenie spraw pracowniczych oraz realizację obowiązków ciążących na pracodawcy z zakresu ubezpieczeń społecznych.
Na studiach student uzyskuje wiedzę na temat regulacji prawnych stosunku pracy a także praw i obowiązków zarówno pracodawcy jak i pracownika. Dzięki korzystaniu na zajęciach ze źródłowych dokumentów oraz przykładowych wzorów pism procesowych student ma możliwość pozyskania wiedzy na temat interpretacji przepisów prawa pracy oraz sporządzania pism z zakresu omawianej dziedziny.
Celem zajęć będzie także wykształcenie samodzielnej postawy w stosunku do poruszanych zagadnień. Dzięki uczestnictwie w zajęciach student ma wyższą świadomość swoich praw i obowiązków jako strona stosunku pracy, zatem w większym stopniu będzie mógł je realizować zarówno jako pracownik jak i pracodawca, a jednocześnie uzyskana wiedza i praktyka usprawni pracę pionu kadrowego.
Podyplomowe studia "Kadry i Płace w prawie i praktyce" są przeznaczone dla:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych "Kadry i płace w prawie i praktyce" jest obecność i aktywność na zajęciach oraz zaliczenie na ocenę pozytywną wszystkich przedmiotów objętych planem zajęć. Wynik studiów ustala się na podstawie średniej wszystkich ocen.
Zjazdy odbywają się w soboty i niedziele w budynku Wydziału Prawa i Administracji pl. Słowiański 9, budynek A-41 najczęściej raz w miesiącu.
Absolwenci studiów otrzymają świadectwo ukończenia studiów "Kadry i Płace w prawie i praktyce".
e-mail: R.Maciejewska@wez.uz.zgora.pl
Wydział Ekonomii i Zarzadzania
Katedra Zarządzania Potencjałem Społecznym Organizacji
Uniwersytet Zielonogórski
Wydział Prawa i Administracji
pl. Słowiański 9
65-069 Zielona Góra
bud. A-16, pokój 102
tel. +48 789 442 089
e-mail: A.Wojciechowicz@adm.uz.zgora.pl
lic. Kamilla Smyrak
bud. A-16, pokój 103
tel. +48 789 442 106
e-mail: K.Smyrak@adm.uz.zgora.pl
WYDZIAŁ: Wydział Prawa i Administracji
INSTYTUT: Instytut Nauk Prawnych
STUDIA PODYPLOMOWE: doskonalące
PODGRUPA KIERUNKU STUDIÓW: 042 podgrupa prawna
KOD ISCED KIERUNKU (wg załącznika): 0421 prawo
CZAS TRWANIA: 2 SEMESTRY
OPŁATA ZA SEMESTR: 1900,- zł
OPŁATA REKRUTACYJNA: 85,- ZŁ
Uwaga!
Wszystkie studia podyplomowe mają ten sam numer konta bankowego, dlatego prosimy wpisać na przelewie nazwę studiów podyplomowych
Nr konta: BANK MILLENNIUM S.A. 60 1160 2202 0000 0001 0586 6494
Powyższa informacja dotyczy opłaty semestralnej za studia. Opłata rekrutacyjna dokonywana jest podczas procesu rejestracji elektronicznej.
Rejestracja słuchaczy na studia podyplomowe odbywa się online. Kandydaci po zarejestrowaniu i otrzymaniu potwierdzenia zobowiązani są do przesłania wymaganych dokumentów do Biura Obsługi Studenta nr 1 Uniwersytetu Zielonogórskiego al. Wojska Polskiego 69 65-762 Zielona Góra pokój nr 103 lub ich skanów na adres email k.smyrak@adm.uz.zgora.pl
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń. Warunkiem uruchomienia studiów jest uzyskanie deklaracji uczestnictwa przez 15 słuchaczy. W przypadku liczby kandydatów przewyższającej liczbę miejsc przewiduje się utworzenie dwóch niezależnych grup.
TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW: od 1 czerwca 2024 r. do 31 października 2024 r.
DOKUMENTY PRZYJMUJE:
Komplet dokumentów można dostarczyć:
ELEKTRONICZNIE na adres: k.smyrak@adm.uz.zgora.pl – wysyłając skany wszystkich wymaganych dokumentów – z obowiązkiem przedłożenia oryginału dyplomu oraz okazania dowodu osobistego w terminie późniejszym,
lub
POCZTĄ TRADYCYJNĄ na adres:
Uniwersytet Zielonogórski
Biuro Obsługi Studenta nr 1
al. Wojska Polskiego 69
65-762 Zielona Góra
pokój nr 103
- również z obowiązkiem przedłożenia oryginału dyplomu oraz okazania dowodu osobistego w terminie późniejszym.
Radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Zielonej Górze. Od 2007 roku związana z administracją skarbową. Specjalizuje się w tematyce prawa administracyjnego, gospodarczego i podatkowego. W kręgu jej zainteresowań leży również prawo migracyjne i ochrona praw człowieka. Powołana przez Prezesa Rady Ministrów na pozaetatowego, członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Certyfikowany mediator. Uwielbia bieganie, rowerowe wycieczki i praktykuje jogę.
Doktor nauk prawnych, radca prawny.
Praca zawodowa:
Wykształcenie:
Podstawowe obszary aktywności zawodowej:
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Sędzia Sądu Okręgowego w Zielonej Górze. Przez wiele lat pełniąca obowiązki orzecznicze w Wydziale Pracy i Ubezpieczeń Społecznych . Obecnie orzeka w Wydziale Cywilnym SO w Zielonej Górze. Od 1999 r. związana z Uniwersytetem Zielonogórskim jako pracownik dydaktyczny.
W 2006 r. uzyskała tytuł magistra prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2008 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie „Bezpieczeństwo i Ochrona Człowieka w Środowisku Pracy” w Centralnym Instytucie Ochrony Pracy – Państwowym Instytucie Badawczym w Warszawie. W 2009 r. ukończyła aplikację inspektorską w Ośrodku Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy im. Jana Rosnera we Wrocławiu, uzyskując uprawnienia inspektora pracy. W 2019 r. uzyskała tytuł specjalisty w zakresie zatrudniania pracowników niepełnosprawnych. Aktualnie, jako starszy inspektor pracy-specjalista Okręgowego Inspektoratu Pracy w Zielonej Górze zajmuje się przede wszystkim kontrolą przestrzegania przepisów i zasad prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, legalności zatrudnienia, delegowania pracowników w ramach świadczenia usług a także pozostałych zagadnień pozostających we właściwości rzeczowej Państwowej Inspekcji Pracy. Od 2013 r. prowadzi szkolenia specjalistyczne z zakresu szeroko rozumianego prawa pracy, w tym m.in.: czasu pracy, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, zatrudniania pracowników niepełnosprawnych.
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu programu MBA. W 2003 r. obronił pracę magisterską „ Zastosowanie nowoczesnych i tradycyjnych metod pomiaru ryzyka kredytowego w procesie podejmowania decyzji kredytowej oraz określania wymogów kapitałowych dla banków i instytucji finansowych”. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu kierunek Rachunkowość i kontrola finansowa (1995). Absolwent Wydziału Matematyczno-Fizyczno-Chemicznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu (1987).
Od 1987 r. aktywność zawodowa skoncentrowana w obszarze bankowości i finansów. W latach 1989 – 2015 zarządzał zespołami sprzedażowymi w segmencie klienta detalicznego i korporacyjnego w ING Banku Śląskiego S.A. oraz Alior Banku S.A (Dyrektor Oddziału, Dyrektor Regionu). Od roku 2015 r. rozwija swoją aktywność zawodową w segmencie pośrednictwa finansowego. Aktualnie kieruje zespołem sprzedażowym oddziału NOTUS Finanse S.A. Autor artykułów z zakresu ekonomii i finansów.
Od 2001 r. pracownik Wydziału Rozliczeń Kont Płatników Składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Zielonej. Od kilku lat wykładowca studiów podyplomowych Kadry i Płace w Prawie i Praktyce. Z sukcesami stara się przybliżyć zagadnienia związane ze swoją pracą słuchaczom studiów podyplomowych. Poza pracą z dużym zapałem zajmuje się ogrodem. Jest też szczęśliwym posiadaczem czterech psów rasy „niewiadomoco” oraz jednego kota. Uwielbia czytać.
Magister prawa Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu; zatrudniony w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Zielonej Górze na stanowisku starszego specjalisty w sekcji prawnej, gdzie zajmuje się głównie poradnictwem prawnym na rzecz inspektorów pracy i osób trzecich, a także uczestniczy w kontrolach stanu praworządności w stosunkach pracy. Zaangażowany w popularyzację problematyki prawa pracy w mediach lokalnych oraz na łamach miesięcznika „Inspektor Pracy”.
Od 2015 r. związany z Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Zielonogórskiego,
gdzie prowadzi zajęcia w ramach studiów podyplomowych „Kadry i płace w prawie i praktyce” oraz „Prawo zatrudnienia i psychologia pracy”. Od 12 lat prowadzący szkolenia z zakresu prawa pracy dla pracodawców i osób zarządzających zakładami pracy w imieniu pracodawcy, pracowników oraz partnerów społecznych.
Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego – mgr socjologii. Jako urzędnik, od 15 lat zajmuje się zgłębianiem tematyki świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa w teorii i przede wszystkim w praktyce.
Pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - od 2019 r. na stanowisku Naczelnika Wydziału Zasiłków.
Posiada kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu wykładów dla studentów, szkoleń i warsztatów głównie z zakresu ustalania prawa do świadczeń z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych, a także prostego języka urzędowego.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Sędzia Sądu Apelacyjnego w Poznaniu specjalizuje się w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych.
PhD, TSPM
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, specjalność zarządzanie projektami. Certyfikowany kierownik projektów w metodyce TenStep Project Management Process, stworzonej na bazie dobrych praktyk PMBoK - PMI.
Przeszedł przez wszystkie szczeble struktury organizacyjnej. Doświadczenia zawodowe zdobywał w sektorze prywatnym, publicznym i społecznym. W sektorze prywatnym jako pracownik liniowy, przedstawiciel handlowy, dyrektor produkcji, właściciel firmy usługowej. W sektorze publicznym doświadczenia zdobywał w administracji, a także jako pracownik naukowo-dydaktyczny. W administracji na stanowisku referenta, kierownika działu zamówień publicznych, pełnomocnika kwestora ds. budżetu, oraz prodziekana na wydziale prawa i administracji.
Zainteresowania badawcze skupia na zarządzaniu strategicznym, zarządzaniu projektami, podejściu procesowym, zagadnieniach prawnych zarządzania projektami, w tym wybranych aspektach legal project management’u, zarządzaniu publicznym, a także wykorzystaniu systemów informacji przestrzennej (GIS) w analizie strategicznej i zarządzaniu portfelami projektów. Autor ponad trzydziestu publikacji, w tym: artykułów naukowych, raportów i analiz publikowanych w kraju i zagranicą. Promotor pomocniczy w przewodzie doktorskim.
Od ponad dziesięciu lat związany z PMI. Obecnie pełni funkcję dyrektora zarządzającego w Project Management Institute Poland Chapter Lubuskie Branch. Od ponad dwudziestu lat zdobywa doświadczenia jako konsultant, członek zespołów projektowych, kierownik projektu, a także sponsor w projektach biznesowych, badawczych, edukacyjnych, społecznych i szkoleniowych. Poszukuje skutecznych metod integracji środowisk naukowego i biznesu. Innowator, zwolennik teorii błękitnego oceanu.
W wolnych chwilach domator, miłośnik motoryzacji, czasami podróżnik.